OGŁOSZENIE WÓJTA GMINY PAWŁOWICZKI
dotyczące zadania „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”.
Informuję, że Gmina Pawłowiczki zamierza złożyć wniosek do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie o dofinansowanie zadania w ramach programu priorytetowego „Usuwanie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej”.
Rolnicy z terenu Gminy Pawłowiczki zainteresowani usunięciem ze swoich gospodarstw folii i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, tj. siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i opakowania typu big bag powinni złożyć do 27 sierpnia 2021r. ankietę dotyczącą ilości i rodzaju odpadów przewidywanych do odbioru.
Planowany termin realizacji zadania to drugi kwartał 2022 roku.
W przypadku realizacji zadania, rolnicy którzy zgłoszą zapotrzebowanie poprzez ww. ankietę będą zobowiązani dostarczyć odpady do wskazanego przez gminę miejsca we własnym zakresie oraz pokryć część kosztów związanych z utylizacją tych odpadów.
Szacunkowy koszt utylizacji odpadów, który będzie musiał pokryć rolnik to:
– ok. 200 zł/tona w przypadku folii rolniczej,
– ok. 600 zł/tona w przypadku siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i opakowania typu Big Bag.
Ostateczna wysokość dopłaty ze strony rolnika będzie znana po wyłonieniu firmy odbierającej odpady.
Ankiety należy składać w wyznaczonym terminie za pośrednictwem poczty lub bezpośrednio w Urzędzie Gminy w Pawłowiczkach, Plac Jedności Narodu 1, 47-280 Pawłowiczki pok. nr 1.
Ankiety złożone po terminie nie będą uwzględnione we wniosku do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Zadanie będzie realizowane wyłącznie pod warunkiem pozyskania dofinansowania z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
/-/ Jerzy Treffon
Wójt Gminy Pawłowiczki